2009 m. kovo 8 d., sekmadienis

Pirmoji prezentaciją anglų kalba.

Pirmoji prezentacija ir naujasis draugas.


Sveiki gyvi, vėl rašau po ilgesnės pertraukos. Pasiteisinsiu, prasidėjo naujas paskaitų ciklas "International Marketing of small and medium sized firms", kuris priklauso tam profesoriui, kurį sutikau autobuse. Tačiau dar taip ir neteko su juo susidurti, turėjo būti viena paskaita su juo, bet ji buvo atidėta neribotam laikui. Dėl įdomumo įdedu gerbiamo profesoriaus Hanso nuotrauką.
Paskaitų ciklai yra suskirstyti į tris dalis, pirmąją dalį veda, tas pats doktorantas, kurį sutikau per pačią pirmą paskaitą, atvykęs čia. Antrą ciklą veda doktorantė irgi jauna ir maloni moteriškė. Galiausiai trečiąjį ciklą ves minėtasis profesorius.
Neseniai baigiau pirmąjį ciklą, dėl to ilgai ir nerašiau. Turėjom per savaitę parašyti assignmentą (kursinį). O čia kursinių rašymas yra rimtas dalykas, ne Lietuva čia, kur gali viską iš interneto sukopinti arba nurašyti nuo knygų. Jie čia turi specialias programas, kurios tikrina darbus, tiksliau programos patikrina darbą naudodama google bazę ir jeigu randa, kad daug kas yra tiesiog nukopijuota iš interneto - tau šakės :) Esu ir anksčiau girdėjęs apie tokias sistemas, netgi girdėjau, kad šios sistemos atkeliauja į Lietuvą (O gal jau kai kur ir atkeliavo?). Laikykitės! Džiaugiuosi, kad aš, greičiausiai spėsiu pabaigti savo studijas be šių naujovių :)
Taigi, kaip minėjau, jau pabaigiau pirmą ciklą, dėl to visą savaitę buvau "užsikasęs" ir į žmogų nepanašus. Rašant darbą reikėjo pasiskirstyti į grupes, o čia pas mus grupėje labai stiprus susiskirstymas. Visi iš anksto žino kas su kuo bus, žodžiu vos ne grupuotės susidariusios. Todėl man teko tenkintis "likučiais" arba tais žmonėmis, kurie kaip ir aš, liko be grupės. O tai buvo vienas švedas ir indas. Trys keisti ir skirtingų pažiūrų žmonės vienoje grupėje, perspektyvos ir optimizmo buvo nedaug.
Švedas uždaras žmogus ir lėtų tempų, todėl reikėjo daug ir ilgai sėdėti prie darbo. Indas iš viso gyvena savo mažam pasaulėlyje. Juokingiausia tai, kad indas visiems prisigyrė, kad turi be galo daug darbo patirties, kad yra dirbęs daugelyje bankų. Per paskaitas visada turėdavo labai daug klausimų ir kiekvienu klausimu išreikšdavo savi nuomonę. Aišku nei mes, nei dėstytojai nesuprasdavom pusės ką jis ten šneka, nes jo anglų kalbos žinios tragiškos, bet čia Švedija, tolerancijos šalis, niekas jam dėl to nieko nesakė. Gal dėl to jis taip ir mėgsta Švediją?
Taigi, pradėjom daryti darbą, pasiskirstėm darbą dalimis, kad lengviau būtų organizuoti darbą. Sunkiausia buvo išaiškinti indui, ką jis turi padaryti. Įsivaizduokit mes jam sakom: "Padaryk įmonės silpnybių ir stiprybių analizę". Jis palinksi darbą, pasako OK ir po kiek laiko sako: "Žinot ką, sugalvojau, kad aš geriau padarysiu įmonės stiprybių ir silpnybių analizę...". Ir ką tu jam tokiam gali pasakyti?
Galiausiai pamatėm, kad jis Ali-kebab (tokią pravardę jam davė grupiokai) tiesiog negali rašyti angliškai, o tiek prisigyręs buvo, kad jau net porą diplominių darbų čia Švedijoj yra parašęs ir net apsigynęs.. Taigi, teko viską daryti dviese. Darbo pabaigoje paprašėm savo draugo Ali bent padaryti 5 eilučių literatūros sąrašą, kad būtų kažkiek prisidėjęs prie darbo. Tačiau po 3 valandų, per kurias jis bandė atlikti šią be galo sunkią užduotį, gavome sms žinutę, pateikiu išversta lietuvišką variantą:

"Aš nekaip jaučiuosi. Aš gripuoju, kosėju, man šalta, skauda galvą, man visą kūną skauda jau nuo praeito sekmadienio. Aš nežinau ką man daryti? Aš visaip bandžiau parašyti tą literatūros sąrašą, bet man nepavyko, nes mano galva neveikia, dėl mano tikrai blogos savijautos. Aš turiu nueiti pas gydytoją."
Labai jau tiksliai mums papasakojo ligos simptomus ir vis tikino, kad tikrai serga, todėl negali parašyti 5 eilučių kompiuteriu. Aš visada galvojau, kad esu tolerantiškas žmogus, bet po tokių pokštų, negaliu į šį žmogų net pažiūrėti. Beje, po šios žinutės praėjus dviem valandoms, matėm mūsų žiburėlį besitrinantį vienam renginyje, matyt greitai pagerėjo...
Darbą parašėm, tačiau reikėjo jį ir pristatyti, o pristatymas reikalauja pasiruošimo ir komandinio darbo. Atėjo pristatymo diena, mes su švedu pasiruošėm gan normaliai, o indas, net skaidrių sau nesugebėjo pasidaryti, todėl ir tai turėjom padaryti už jį. Kalbėti reikėjo 15 minučių, gan nedaug ir labai konkrečiai. Paskyrėm indui lengviausią dalį, papasakojom apie ką kalbėti ir tikėjomės geriausio.
Atėjo laikas mūsų pristatymui (Tai buvo mano pirmas pristatymas anglų kalba). Švedas pradėjo prezentaciją, aš pratęsiau ir perdaviau estafetę indui. Jis kalbėjo apie viską ko sakėm neminėti, galiausiai staiga sustojo, nuėjo į vidurį auditorijos ir pasakė: "Dabar...norėčiau Jums visiems labai padėkoti, kad klausėtės mūsų prezentacijos....Ačiū Jums.." Visi vos susilaikė nesusijuokdami.
Po pristatymo, visi galėjo užduoti klausimus, aišku vakaro žvaigždė buvo mūsų grupės pažiba, jis gavo pirmąjį klausimą iš amerikiečio, tačiau jis atsakė: "Sorry, nesuprantu klausimo, negaliu atsakyti" Uždavęs klausimą žmogus prarado viltį ir tikėjimą ir atsiėmė klausimą, sakyčiau nebloga taktika. Kitas klausimas buvo iš dėstytojo, indas išklausė klausymą įdėmiai ir sako: "Taip, manau Jūs visiškai teisus" Čia jau buvo viršūnė ir šį kartą jau visi juokėsi. Tačiau tai mūsų draugo nenuliūdino, jis ir toliau išliko labai aktyvus ir turėjo klausimų kiekvienai pristatančiai grupei ir dėstytojui. Galiausiai po paskaitos ėjo prie kitų grupių gyrė, kitų prezentacijas ir pasakojo, kaip mes VISI sunkiai dirbom. Funny :)
Turbūt perskaičius šį įrašą kyla klausimų ir minčių ir manote, kad Jūs tai tikrai būtumėte netylėję ir padarę kitaip, tačiau noriu priminti, kad čia Švedijoj, jeigu nesugebi dirbit komandoje tau yra mažinamas pažymys, taip, kad kito kelio nėra. :)
Žadėjau tik trumpai apie situaciją parašyti, bet gavosi kaip visada. Pasiguodžiau, dabar būsiu ramesnis :) Pažadu, kad kitas įrašas bus daug linksmesnis ir pilnas foto.


P.s skyrelis

Pirmiausia noriu pasigirti, kad turiu dar vieną herojų savo kolekcijoje :-) Ačiū!




Antra naujiena yra ta, kad nusprendžiau balandžio 10 - 18 dienomis grįžti į Lietuvą. Į kompaniją pasiimsiu draugą iš amerikos, todėl prašom siųlyti ką galėčiau jam čia Lietuvoje parodyti ;-)

Iki susirašymo :)

7 komentarai:

  1. Smagus tas bendravimas su ivariom kulturom :)o dar darbas grupeje, tikrai idomi patirtis, nes islenda labai greit tie kulturiniai skirtumai :)Man danijoj nebloga projektu grupe kliuvo, nebuvo tokiu idomybiu, gal del to, kad europieciai buvom visi :)bet islisdavo pvz vokieciu smulkmeniskumas, tikslumas ir pan :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Cha, labiausiai sužavėjo tas jūsų kolega indas - vaikščiojantis prikolas, matyt:))
    Nesivežk į Lietuvą amerikiečio, vežkis indą!Noriu susipažint!:P

    AtsakytiPanaikinti
  3. Pasimeciau biski tarp google accountu, kazkodel Iloni uzvadino mane :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Na tas smagumas bendravimo va kaip pasireiškia kartais, tai net verkt norisi :-) Šį kartą buvo daugiau minusų negu pliusų :-)

    Hahah, indo nesivešiu, negaliu nuo šiol į jį žiūrėti....Gal foto kada įdėsiu slapčia :D

    AtsakytiPanaikinti
  5. Na jooo, neblogas indas, blyn!
    kalbant apie skirtingas kultūras, man baisiai užkliuvo anglų galvojimas, galvojimas ir dar kartą galvojimas. Jie tą daro aiškiai per ilgai :))

    AtsakytiPanaikinti
  6. Ach, nu vagi štaigi pagaliau naujienos! Ir dar su nauju herojum - indu :)
    O šiaip tai nėr ko čia skųstis - bent jau kursinius išmokai rašyt :)

    p.s. o aš jau rimtai į svečius ruošiaus ruošiaus ruošiaus..., o dabar gi pats atvažiuosi ir dar amerikoną ant lauktuvių parveši, nu super :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Tai burbuli gali atlėkti tada visi Lietuvon grįšim :D
    O jeigu ne, tai prašom balių didelį paruošti :P

    AtsakytiPanaikinti